برای تعیین وقت تماس بگیرید : 021-22792481

کلینیک مجهز اکو قلب جنین در تهران​

کلینیک تخصصی و مرکز اکو قلب جنین و بیماری های قلبی اطفال دکتر سعید بیطرفان با دستگاه های به روز و مدرن آماده خدمت رسانی به بانوان باردار و مادران گرامی می باشد. هزینه ی اکوی قلب جنین در این مطب بر اساس تعرفه مصوب می باشد.

اکوکاردیوگرافی قلب جنین چیست؟

اکوی قلب جنین یا اکوکاردیوگرافی قلب جنین یک آزمایش سونوگرافی تخصصی است که در دوران بارداری برای ارزیابی موقعیت، اندازه، ساختار، عملکرد و ریتم قلب جنین انجام می‌شود. یک متخصص زنان و زایمان می‌تواند در طول سونوگرافی معمول بارداری، دید محدودی از قلب نوزاد به دست آورد. اکوی قلب جنین یک ارزیابی دقیق است که توسط فوق تخصص قلب کودکان انجام می شود و  بررسی کاملی و دقیقی از قلب جنین ارائه می دهد.

مطب دکتر سعید بیطرفان به عنوان یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز اکوی قلب جنین در تهران شناخته می شود که بانوان عزیز می توانند مراقبت کامل در حین بارداری و حتی بعد از تولد جنین را در این مرکز بگذرانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با اکوی قلب جنین می توانید به مقاله ی درج شده در زیر مراجعه کرده و اطلاعات جامعی در ارتباط با این آزمایش مهم در بارداری کسب کنید.

فواید اکوکاردیوگرافی قلب جنین چیست؟

یکی از مزایای اکوکاردیوگرافی قلب جنین تشخیص قبل از تولد بیماری قلبی مادرزادی (CHD) است. نتایج آن این اجازه را می دهد تا نوزاد پس از تولد سریعتر به مداخلات پزشکی و جراحی دسترسی داشته باشد. در برخی موارد نشان داده شده ، تشخیص پیش از تولد و بدنبال آن درمان های بموقع نتایج  کلی در بهبود نوزادان مبتلا به بیماری پیچیده قلبی را بهتر می کند.

کدام بانوان باردار به اکوی قلب جنین نیاز دارند؟

به گفته ی دکتر سعید بیطرفان برخی از زنان در معرض خطر بیشتری برای به دنیا آوردن نوزادی با بیماری قلبی مادرزادی هستند. این بیماران باید برای ارجاع اکوکاردیوگرافی جنین در نظر گرفته شوند.

بارداری های خطرناک گفته شده در فوق شامل موارد زیر است:

این خدمت در مطب تخصصی جنین و اطفال دکتر سعید بیطرفان با بروزترین دستگاه ها انجام می شود و بانوان باردار می توانند با اطمینان خاطر اکوی قلب جنین و ویزیت قلب نوزاد تازه به دنیا آمده ی خود را در این مطب انجام دهند. این مرکز یکی از مجهز ترین مراکز اکو قلب جنین در تهران می باشد.

مرکز اکوی قلب جنین در تهران

آیا اکوی قلب جنین جنین محدودیت هایی دارد؟

برخی ناهنجاری‌هایی وجود دارد که حتی با یک اکوکاردیوگرافی دقیق قلب جنین نیز نمی‌توان آن‌ها را در دوران بارداری تشخیص داد. این موارد شامل ناهنجاری های وریدی ریوی، کوآرکتاسیون آئورت، سوراخ های کوچک و ناهنجاری های خفیف در دریچه است. علاوه بر این، برخی از ضایعات قلبی تا پس از تولد نوزاد مشهود نیستند. گاهی اوقات، ارزیابی مجدد برای این امر ضروری است.

زمان انجام اکوی قلب جنین

از مادرانی که کمتر از هفته 24 بارداری هستند خواسته می شود تا با مثانه نسبتاً پر مراجعه کنند. مدت زمان اکوی قلب جنین حدود 30 دقیقه تا یک ساعت می باشد. اکو قلب جنین در تهران و در کلینیک تخصصی دکتر سعید بیطرفان انجام می شود.

دکتر سعید بیطرفان

اکوکاردیوگرافی جنین چگونه انجام می شود؟

اکوی جنین تستی بدون درد است که مانند سونوگرافی معمولی زنان و زایمان انجام می شود. مادر باردار باید صاف یا به پهلو دراز بکشد. این موضوع ممکن است گاهی اوقات برای مادرانی که در اواخر بارداری هستند ناراحت کننده باشد. قبل از اکو جنین نیازی به آمادگی خاصی نیست و اکوی قلب جنین به صورت سرپایی انجام می شود. برای انجام این آزمایش نیازی به بستری شدن خانم باردار نیست ولی گاهی در موارد بستری مادر به علل دیگر نیز اکو قلب جنین هم انجام می شود.

چه زمانی اکو قلب جنین انجام می شود؟

در حالت ایده آل، اکو قلب جنین بین هفته های 18-22 بارداری برنامه ریزی می شود. زمان های زودتر یا تکرار اکو قلب جنین در موارد خاصی انجام می شود که کلیه این موارد توسط متخصصن زنان به خانواده اطلاع داده می شود.

قبل از هفته 18 بارداری، اندازه کوچک جنین، تصویربرداری از قلب را دشوارتر می کند. با این حال، در برخی از حاملگی های پرخطر، ممکن است اکوی قلب جنین در اوایل هفته 12-14 بارداری نیز انجام شود.

مواری که ممکن است نیاز به تکرار اکو قلب جنین باشد عبارتند از: بیماریهای روماتیسمی مادر ، موارد خاص از دیابت مادر باردار ، مصرف ناخواسته دارو توسط مادر و غیره. کلینیک تخصصی دکتر سعید بیطرفان به عنوان بهترین مرکز اکو قلب جنین تهران آماده ی خدمت رسانی به بانوان باردار می باشد.

مرکز تخصصی اکوی قلب جنین دکتر سعید بیطرفان

چگونه نتایج اکو قلب جنین به اطلاع خانواده می رسد ؟

پس از انجام اکوکاردیوگرافی جنین توسط فوق تخصص قلب کودکان، وی در همان زمان با خانواده مشاوره می کند تا نتایج را به اطلاع آن ها برساند. اگر جنین به بیماری قلبی مادرزادی مبتلا باشد، پزشک گزینه‌های درمانی و پیش‌آگهی را مورد بحث قرار می‌دهد. برنامه ای برای هر بیمار ایجاد می شود و در صورت نیاز، آزمایشات بعدی برنامه ریزی می شود. در همان روزی که اکوکاردیوگرام جنین انجام می شود، گزارش کامل به خانواده تحویل داده می شود.

اگر جنین نیاز به مراقبت ویژه داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر در اکوکاردیوگرافی قلب جنین نشان داده شود که نوزاد پس از تولد نیازمند به خدمات در بیمارستان های خاص کودکان با مشکل قلبی است؛ به خانواده ها راهنمایی های لازم جهت مراجعه به این مراکز می شود. هدف این است که خانواده ها یک تجربه با آرامش خیال از بعد تولد تا اقدامات درمانی لازم برای نوزاد را تجربه کنند.

خدمات

خدمات مطب فوق تخصصی قلب جنین و کودکان

clinic

ویزیت بیمار

بررسی کامل سلامتی کودک با توجه خاص به مسائل قلبی و عروقی متناسب با سن کودک.
computer

اکوی قلب اطفال

بررسی اکوکاردیوگرافی کامل ساختمان و عملکرد قلبی اطفال
heartbeat

نوار قلب کودکان

بررسی ضربان طبیعی و غیر طبیعی قلب بوسیله الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب یا ECG)
pregnancy

اکوی قلب جنین

بررسی سلامتی یا بیماریهای ساختمانی ،عملکردی و ضربان قلب جنین، با استفاده از اکوی قلب جنین تعیین می شود.

مطب فوق تخصصی قلب جنین و کودکان

تهران، پاسداران، بین بوستان نهم و دهم، ساختمان بوستان، پلاک ۲۹۷، طبقه دوم، واحد ۳۶​​

مطب فوق تخصصی قلب جنین و کودکان

تهران، پاسداران، بین بوستان نهم و دهم، ساختمان بوستان، پلاک ۲۹۷، طبقه دوم، واحد ۳8​​

اطلاعیه

هزینه اکوی قلب جنین

هزینه ی اکوی قلب جنین در مطب تخصصی دکتر سعید بیطرفان بر اساس نرخ مصوب ابلاغی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

وبلاگ ما

مقالات قلب کودکان