برای تعیین وقت تماس بگیرید : 021-22792481
اکو قلب کودکان چگونه انجام می شود؟​

آیا افتادگی دریچه میترال کودکان داریم؟

 افتادگی دریچه میترال یا پرولاپس دریچه میترال زمانی اتفاق می افتد. که یک یا هر دو لت دریچه میترال به سمت دهلیز چپ قلب برآمده  شوند. افتادگی دریچه میترال نسبتاً شایع است و در حدود 10 تا 15 نفر از 100 نفر اتفاق می افتد. متخصصان قلب و عروق اغلب این شرایط را خوش خیم می دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افتادگی دریچه میترال کودکان پیشنهاد می کنم . این مقاله را مطالعه بفرمایید.

پرولاپس

کار دریچه میترال در قلب چیست؟

دریچه میترال یکی از دریچه های قلب است. آیا می دانید قلب چگونه کار می کند؟

  • یک قلب طبیعی دارای چهار حفره می باشد . دو دهلیز ( حفرات بالایی قلب) و دو بطن( حفرات پایینی قلب) است. هر طرف قلب دارای یک دهلیز و یک بطن است.به شکل توجه فرمایید.
  • خون از سراسر بدن وارد دهلیز راست قلب می شود.
  • از آنجا به بطن راست می رود. بطن راست خون را به ریه ها پمپ می کند ، در آنجا اکسیژن را می گیرد.
  • بعد ، خون از ریه ها به دهلیز چپ قلب برمی گردد.
  • از دهلیز چپ به بطن چپ می رود . که از آنجا خون به کل بدن پمپ می شود تا بدن بتواند از اکسیژن موجود در خون استفاده کند.
  • مطلب مرتبط انواع بیماری قلبی در کودکان چگونه است؟

دریچه میترال بین دهلیز چپ قلب و بطن چپ قرار دارد. دو “تکه ” یا “لت” دارد که مانند یک جفت درب تاب دار باز و بسته می شوند. هنگام انقباض قلب ، بطن چپ خون را به بدن پمپاژ می کند و لت ها بسته می شوند. این باعث می شود که خون از بطن چپ به دهلیز چپ برنگردد.

پرولاپس در کودکان

پرولاپس یا افتادگی دریچه میترال چیست؟

در کسی که دچار افتادگی دریچه میترال (MVP) است. با بسته شدن دریچه یک یا هر دو لت دریچه به سمت بالا انحنا بر می دارد (یا به سمت بالا می چرخند). در بعضی از بچه ها ، این لت ها هنوز کاملاً بسته می شوند. در برخی دیگر از کودکان ممکن است به درستی بسته نشوند. وقتی لت ها به درستی بسته نشوند ، خون می تواند به داخل دهلیز چپ نشت کند. این ممکن است اتفاق بیفتد زیرا لت ها بیش از حد انعطاف پذیر یا خیلی بزرگ هستند یا بد شکل هستند . 

پرولاپس میترال

معمولاً  افتادگی دریچه میترال مشکلی ایجاد نمی کند. تقریباً همه بچه هایی که این افتادگی دریچه میترال را دارند کاملاً زندگی عادی دارند. بسیاری از اوقات ، افراد حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند یا تا بزرگسالی متوجه این موضوع نمی شوند. در بچه ها اغلب تشخیص داده نمی شود . بعضی اوقات افراد با افتادگی دریچه میترال MVP متولد می شوند . بعضی نیز در اواخر زندگی به آن مبتلا می شوند. پزشکان اغلب نمی دانند که چرا اشخاص به افتادگی دریچه میترال MVP مبتلا می شوند .

علائم و نشانه ها افتادگی دریچه میترال

اکثر بچه های مبتلا به افتادگی دریچه میترال MVP هیچ شکایتی و هیچ علامتی ندارند. در بعضی از بچه ها ، لت دریچه میترال هنگام بسته شدن صدای اضافه ای بصورت کلیک می دهد. یک پزشک ممکن است این صدا را هنگام گوش دادن به قلب با استتوسکوپ بشنود. کسی که MVP دارد و کمی خون از طریق دریچه نشت می کند . نیز ممکن است سوفل قلبی داشته باشد. سوفل قلبی صدایی است که در اثر نشت خون  ایجاد می شود.

افتادگی دریچه میترال

کودک با پرولاپس دریچه میترال MVP همچنین ممکن است:

  • احساس سرگیجه یا سبکی سر کند.
  • احساس اضطراب کند.
  • ممکن است واقعاً خسته باشد.
  • هنگام بازی یا ورزش نفس کم بیاورد.
  • احساس کند قلبش خیلی سریع می تپد یا می زند.
  • درد قفسه سینه داشته باشد.
  • حملات غش داشته باشد.

دکتر چگونه پرولاپس دریچه میترال را کشف می کند؟

معاینه پزشکی:

بیشتر کودکانی که متوجه می شوند افتادگی دریچه میترال  MVP دارند . در یک معاینه یا طی معاینات دوره ای منظم در مورد آن اطلاعات کسب می کنند. در ابتدا پزشک ممکن است به صدای قلب کودک گوش کند و یک کلیک یا سوفل را بشنود. سپس پزشک کودک را نزد  یک فوق متخصص قلب کودکان (پزشکی که بیماری های قلبی بچه ها را درمان می کند ) می فرستد.

ابتدا ، متخصص قلب و عروق مدتی با کودک و والدین صحبت می کند و در مورد سلامتی و علائم احتمالی همراه سوالاتی را مطرح می کند. سپس او فرزندتان  را معاینه می کند و به صدای قلب وی گوش می دهد. پزشک همچنین ممکن است آزمایشاتی مانند اکوکاردیوگرافی و نوار قلب یا  ECG را تجویز کند. این آزمایشات می تواند به پزشک کمک کند تا علت اصلی صدای اضافه قلب فرزندتان  را تشخیص دهد.این آزمایشات عوارضی ندارند.

نوار قلب:

برای نوار قلب ، دراز می کشید و یک پزشک یا پرستار چند برچسب کوچک روی سینه شما می گذارند. این برچسب ها به سیم ها و دستگاهی متصل می شوند که امواج الکتریکی قلب فرزندتان را ضبط می کند. این تست معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد.

اکوکاردیوگرافی قلب:

در اکوکاردیوگرام (به اختصار اکو) از امواج صوتی استفاده می شود تا تصویری از قلب و جریان خون داخل آن مشخص شود. برای این آزمایش ، فرزند شما دراز می کشد و پزشک مقداری ژل (مانند ژله) بر روی سینه فرزندتان قرار می دهد. این ژل به وضوح تصویر قلب کمک می کند و ممکن است کمی خنک و چسبناک باشد.

سپس فردی که این اکو را انجام می دهد . با یک پروب پلاستیک بسیار آرام بر روی سینه فرزندتان فشار خواهد آورد و سر پروب را به روی پوست قفسه سینه حرکت می دهد. در حین حرکت ، دستگاه از قلب تصویر می گیرد و روی مونیتو تصاویر ظاهر می شود. اکو بیشتر از نوار قلب طول می کشد .

ام وی پی در قلب

پرولاپس در کودکان

درمان:

اگر پزشک کشف کند که فرزندتان افتادگی دریچه میترال MVP دارد ، احتمالاً نیازی به هیچ درمانی ندارد.

در موارد معدودی ، ممکن است برای بچه ها دارویی جهت کمک به پمپاژ قلب تجویز شود گاهی اوقات نیز دارو برای منظم تر شدن ضربان قلب تجویز می شود.  به ندرت ، ممکن است یک کودک برای ترمیم دریچه میترال که شدیدا  نشت دارد ، جراحی شود.

آیا پرولاپس دریچه میترال MVP می تواند منجر به عفونت شود؟

باکتری ها (نوعی میکروب) هر روز از خون عبور می کنند . هر چند وقت یک بار می توانند به لت های بیمار دریچه میترال بچسبند و باعث ایجاد عفونت در قلب بشوند. به این نوع عفونت آندوکاردیت باکتریایی گفته می شود .

خبر خوب این است که این اتفاق برای کودک بسیار نادر است و به نظر نمی رسد که فقط در صورتی که دریچه بیمار نشتی داشته باشد ، در کودکان مشکل ایجاد شود.

در گذشته به کودکان مبتلا به MVP با لت هایی نشت دهنده قبل از هر مراجعه به دندانپزشک یا قبل از هرگونه جراحی مقدار زیادی آنتی بیوتیک (دارویی که میکروب ها را از بین می برد) می دادند . اکنون می دانیم که این کار ضروری نیست. آنچه بسیار مهم است ، مراقبت روزانه از دندانهای فرزندتان است.

ممکن است از خود بپرسید که مراقبت از دندان ها چه ارتباطی با سلامت قلب دارد. اگر لثه ناسالم باشد (بیماری لثه یا التهاب لثه) ، لثه ها ملتهب یا تحریک می شوند. باکتری هایی که به طور معمول در دهان زندگی می کنند . می توانند به راحتی از طریق لثه های تحریک شده وارد جریان خون شوند.

بنابراین ، مطمئن شوید که فرزندتان :

  • حداقل دو بار در روز – صبح و شب بعد از خوردن غذا – مسواک می زند.
  • بیاموزید که چگونه دندانهایش را نخ دندان بکشد تا قبل از خواب آن باکتری های ناخوشایند از بین بروند.
  • هر شش ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

این بهترین راه برای جلوگیری از عفونت در قلب فرزندتان است.

آیا فرزندم می تواند بازی کند؟

اگر فرزندتان افتادگی دریچه میترالMVP دارید و هیچ مشکلی ندارد . مجبور نیست کار خاصی برای مراقبت از خود انجام دهد. ممکن است مجبور شوید هر یک سال یا دو سال به متخصص قلب کودکان مراجعه کنید. در طی این ویزیت ها ، ممکن است آزمایش اکوی بیشتری داشته باشد تا پزشک قلب و دریچه میترال را کامل بررسی کند. پزشک در خصوص میزان مجاز ورزش و انجام تمام فعالیت های معمول در زندگی به شما اطلاعاتی می دهد.

اگر علائمی مانند حملات غش کردن یا احساس ضربان قلب بالاو تپش قلب دارد .ممکن است دارو تجویز شود . در مورد ورزش با پزشک فرزندتان مشورت کنید. ممکن است قبل از تأیید محدوده ورزش مجاز نیاز به آزمایشات اضافی داشته باشد.

اکثر بچه های مبتلا به افتادگی دریچه میترال MVP می توانند بدون مشکل ورزش کنند. به عبارت دیگر ، حتی اگر MVP (افتادگی دریچه میترال) داشته باشید ، هنوز می توانید با افتادگی دریچه میترال MVP با ارزش ترین بازیکن باشند!

جهت مطالعه بیشتر می توانید به منابع زیر مراجعه بفرمایید.

https://kidshealth.org/en/parents/mvp.html

https://www.luriechildrens.org/en/specialties-conditions/mitral-valve-prolapse/

https://www.hopkinsallchildrens.org/Patients-Families/Health-Library/HealthDocNew/Mitral-Valve-Prolapse-(1)

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2 روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امیرعلی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 89 مشاهده پرسش
    سلام پسرم ۱۵ سال سن دارد هنگام دویدن نفس کم می اورد .
    دکتر نوار قلب گرفته میگه نرمی خفیف دریچه میترال دارد باید چکاری انجام بدبم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۸ تیر ۲( 8 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم 

      افتادگی دریچه میترال در کودکان

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۸ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    سلام دختر من 12 سالشه و از پارسال علائم شدیدی نسبت به چیزایی که گفتید داره دچار استرس و اضطراب شدیده موقع فعالیت های عادی مثل از پله بالا رفتن یا ورزش دچار درد قفسه سینه، تنگی نفس و تپش قلب شدید میشه اول بردمش پیش پزشک بزرگسال ازش اکو و نوار قلب گرفتن اما دلیلش رو متوجه نشدن و گفتن باید با دستگاه مخصوص اطفال معاینه بشه اما همون موقع هم به افتادگی دریچه میترال شک داشتن اما به طور قاطع نمی‌گفتن بعد پیش دکتر اطفال بردم اونجا هم هم اکو عادی هم تزریقی و نوار قلب ازش گرفتن اما بازم متوجه نشدن مشکل چیه اوایل میگفتم شاید ارثیه چون برادرم توی دوران نوزادی یه حفره توی قلبش داشت اما توی اکو تزریقی چیزی معلوم نشد من واقعا بخاطرش نگرانم و نمیدونم چیکار کنم هر چی دکتر هم میبرم از هیچی مطمئن نیستن و دخترم روز به روز داره علائمش شدیدتر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۸ تیر ۲( 8 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      پیشنهاد می کنم فرزندتان توسط فوق تخصص روانپزشکی کودکان ویزیت بشه شاید علت روحی روانی داشته باشه

  • تصویر کاربر کیانا سه شنبه ۶ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 121 مشاهده پرسش
    سلام ،وقت بخیر ،آقای دکتر، دختر من ده سالشه دکتر قلب بعد از اکو گفتن که دو تا از دریچه هاش گشاده و دارویی هم تجویز نکردند و گفتند که فقط چکاپ سالانه نیاز داره .دختر م بعضی اوقات دست رو قفسه سینه ش می ذاره و میگه درد میکنه.سوالم اینه که بررسی بیشتر لازم هست ؟مشکلی براش پیش نمیاد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان سه شنبه ۶ تیر ۲( 9 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      لطفاً گزارش اکوی فرزندتان را ارسال بفرمایید تا نظرم را عرض کنم 

  • تصویر کاربر قاطمه دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    دختر4سالم دوماه بود همش نفس عمیق میکشید باصدای بلند دکتر بهش پرانول 10داد الان بهتر شده ولی خب عصرها شروع میشه وشبها قبل خوابم آنقدر آه میکشه که نمیتونه بخوابه مشکلش چیه آقای دکتر واین که این قرص برای این سن کمش عوارض نداره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      سلام و عرض ادب

      باتوجه به شرح حالی که فرمودید احتمال مشکل قلبی وجود دارد . پیشنهاد می کنم  ویزیت فوق تخصص قلب اطفال انجام است.اگر پزشک قلب اطفال دارو را تجویز نکرده ندهید 

      پیشنهاد می کنم . این مقالات رو مطالعه بفرمایید . اگر سوالی بود پاسخگو هستم.

      درد قفسه سینه در کودکان و نوجوانان

      علائم بیماری قلبی در کودکان چگونه است؟

  • تصویر کاربر Honey چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام .پسرم ۸ سالشه ‌و ۶ ماهی میشه فهمیدیم شلی دریچه میترال داره حدودا ماهی یکی دو بار یک دفعه ای میگه قلبم تیر میکشه این حالت و این تیر کشیدن ها حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه ای هست و بعدش خوب میشه خواستم بدونم دارویی نیاز نداره؟ و ممکنه این مشکل رفع بشه تا بزرگسالی
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      قرص پروپرانولول داروی است که در افتادگی دریچه میترال داده می شود که باید مقدار مصرف را از پزشک معالج بپرسید 

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم 

      افتادگی دریچه میترال در کودکان

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 42 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر
    خدا اجرتون بده با حوصله به سوالات جواب میدین
    دخترم ۱۲ساله نارسایی خفیف دریچه میترال دارند البته دکتر اکو گرفت هیچ اشاره نکرد من از پزشک دیگه جویا شدپزشک خودش گفت مهم نیست
    ضربان قلب تا ۹۸هم میره ک پروپرانول ده دادن وپزشک دیگه گفت لازم نیست بخوره
    حالا سوال من اینه ک پرو پرانول برای یک ماه تجویز شده ودکترش گفت لازم نیست بیشتر بدم ودر حالت خواب هر وقت ضربان گرفتم ۷۵تا۸۰هست وتو شهر ما زابل متخصص قلب کودکان نداریم متاسفانه بزرگسال بردم وقراره انشا الله مشهد پیش دکتر نقیبیی که فرمودین ببرمولی اصلا اینترنتی نمی تونم نوبت بگیرم مطب نداره ایشون ؟پروپرانول ۵هم داریم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      سلام و عرض ادب

       تعداد ضربان قلب در کودکان با توجه به سن کودک و شرایط استراحت یا فعالیت متفاوت است. 

      این دارو خیلی کم خطر است. پروپرانولول 5 نداریم. درخصوص مطب خصوصی ایشان اطلاع ندارم. 

      پیشنهاد می کنم . این مقالات رو مطالعه بفرمایید . اگر سوالی بود پاسخگو هستم.

      علائم بیماری قلبی در کودکان چگونه است؟ 

      درمان تپش قلب در کودکان + علل و علائم 

      علت تپش قلب ناگهانی در کودکان و اقدامات اولیه

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۸ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر عرض کردم دخترم۱۲ساله اکو ش نارسایی خفیف میترال تشخیص دادن ودکتر گفتن خوبه هیچ مشکلی نداره ضربان قلبش بالا میره تا ۹۸پزشک پروپرانول ده داده میشه دو بار در روز بدم
    فرمودین دکترنقیبی منظور نقیبی سیستانی ؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان دوشنبه ۸ خرداد ۲( 10 ماه پیش)

      سلام، بله

  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر انشا الله همیشه سلامت باشید دخترم ۱۲ونیم سالشه اکو گرفتن ونوار که نوار تپش قلب نشون داد واکو نارسایی خفیف دریچه میترال وازمایش ویتانین دی بیست ویک بود ایا این نارسایی خفیف مشکل افرینه ؟چه اقدامی انجام بدم
    وضربان قلب تا نودوسه هم میره ک پروپرانول ده دیشب ساعت دو دادم امروز ساعت سیزده باز نودوسه بود
    نارسایی خفیف میترال همون افتادگی میترال هست یا یه چیز دیگس
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      لطفاً گزارش اکوی فرزندتان را ارسال بفرمایید تا نظرم را عرض کنم 

    2. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام گزارش اکو
    3. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام گزارش اکو
    4. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      فایل ارسال نمیشه متاسفانه با گوشی میشه یا اسکن لازمه وبا لپ تاپ
    5. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)

      سلام 

      فرقی ندارد باید عکس را در قسمت مربوطه بارگذاری بفرمایید 

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم 

      افتادگی دریچه میترال در کودکان 

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

       

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر.
    پسر ۶.۵ ساله دارم با تشخیص صدای اضافه به متخصص قلب اطفال ارجاع داده شد.
    عکسها و مدارک رو خدمتتون ارسال میکنم هم در مورد mvp و در مورد آریتمی نظرتونو بفرمایید ممنون از لطفتون.
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      خانم دکتر فرشید گهر یکی از بهترین پزشکان قلب اطفال هستند. 

      طبق گزارش ارسالی چیز خطرناکی نیست. 

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم. 

      افتادگی دریچه میترال در کودکان

      علت تپش قلب ناگهانی در کودکان و اقدامات اولیه

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

    2. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      آقای دکتر هیچ کدام از علائمی که در سایتهایی که معرفی کردین وجود نداره فقط یکی دوبار کبودی لبها بعد از آبتنی در حیاط دیده شد؟آیا واسه ی ورزش کردن مثل فوتبال یا ورزشهای رزمی منعی وجود داره؟
      و اینکه بیماری پیشرفت میکنه یا نه؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام

      این سوال ها رو از پزشک معالج بپرسید. زیرا وضعیت هر بیمار با بیماران دیگر فرق می کند. 

      اغلب این مشکل پیشرفت ندارد ولی بندرت پیشرفت دارد

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نگار سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر کودک من ۶ سال دارد و با گرفتن اکو و نوار قلب متوجه شدیم افتادگی دریچه میترال قلب را دارد و دکتر برای ۴ ماه پروپرانول ۵ هر روز تجویز کرده،آیا این دارو تاثیر بر درمان این مشکل دارد یا فقط برای کنترل استرس است،از اینکه بهش دارو بدم میترسم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      با سلام و عرض ادب 

      این دارو فقط علائم را کنترل می کند. داری کم خطری است 

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم 

      افتادگی دریچه میترال در کودکان

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

تهران، پاسداران، بین بوستان نهم و دهم، ساختمان بوستان، پلاک ۲۹۷، طبقه دوم، واحد ۳۶

ساعات کار مطب

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی۱۶

شماره تماس

۰۲۱-۲۲۷۹۲۶9۴ - ۰۲۱-۲۲۷۹۲481

پرسش از دکتر