برای تعیین وقت تماس بگیرید : 021-22792481
کواذکتاسیون آئورت

کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟

یکی از بیماریهای مادر زادی قلبی که ممکن است تا بزرگسالی کشف نشود کوارکتاسیون آئورت است.در این مقاله این بیماری که خودبخود خوب نمی شود و در صورت تشخیص نیاز ضروری به درمان دارد را معرفی خواهم کرد.

  • کوارکتاسیون آئورت چیست؟

کوارکتاسیون آئورت (COA) که به آن کوارکتیشن هم می گویند.باریک شدن شریان آئورت که شریان اصلی  است که خون را از قلب به بدن منتقل می کند. این باریک شدن باعث می شود سمت چپ قلب برای پمپاژ خون از طریق آئورت بیشتر کار کندو تحت فشار باشد.

انواع بیماری قلبی در کودکان چگونه است؟

گاهی اوقات تنگی مختصر است و حتی ممکن است علائمی ایجاد نکند. در شکل های شدیدتر ، جراحی یا سایر اقدامات برای درمان آن لازم است.

تنگی آئورت
مسیر شریان آئورت در بدن و محل شایع تنگی

چه عواملی باعث COA کوارکتاسیون آئورت می شود؟

کوارکتیشن آئورت نوعی نقص مادرزادی است ، به این معنی که نوزادی با آن به دنیا می آید. پزشکان مطمئن نیستند که چرا بعضی از افراد به کوارکتیشن مبتلا می شوند ، اما پسران تقریباً دو برابر دختران به آن مبتلا می شوند. در نوزاد مبتلا به کوارک ، قوس آئورت نیز ممکن است کوچکتر از حد معمول( هیپوپلاستیک) باشد.

در بسیاری از افراد ، این نقص با نقایص مادرزادی یا شرایط دیگر مانند نقص دیواره بین بطنی (سوراخ دیواره بین بطن های چپ و راست قلب) همراه می شود. همچنین در دختران متولد شده با سندرم ترنر ، یک اختلال ژنتیکی ست که در آن یکی از دو کروموزوم X دختر ناقص یا مفقود شده است . کوارکتاسیون آئورت نسبتاً شایع است.

کوارکتیشن در ترنر
تصویر دختری با سندروم ترنر

معمولاً کوارکتیشن آئورت در اوایل زندگی یافت می شود. اما برخی از افراد تا زمان نوجوانی یا حتی بزرگسالی تشخیص داده نمی شوند. در آن موارد ، معمولاً به این دلیل است که باریک شدن در آئورت آنقدر شدید نیست که بتواند علائم جدی تا آن زمان ایجاد کند. اما حتی افرادی که علائم عمده ای ندارند نیز به درمان نیاز دارند. زیرا کوارکتاسیون آئورت در نهایت می تواند مشکلاتی ایجاد کند. این نقص به خودی خود برطرف نمی شود.

علائم و نشانه های کوارکتاسیون آئورت چیست؟

فشار خون غیر طبیعی اغلب اولین علامت کوارکتاسیون آئورت است. در طی معاینه ، پزشک ممکن است . دریابد که در کودک مبتلا به کوارکتیشن آئورت فشار خون در بازوها بیشتر از پاها است. پزشک همچنین ممکن است .سوفل قلب را بشنود یا متوجه شود که نبض در کشاله ران ضعیف است یا به سختی احساس می شود . در هر فرد که  فشار خون بالا تشخیص داده می شود. باید از نظر کوارکتیشن آئورت بررسی شود.

علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

اغلب ، کودکان هیچ علائمی ندارند و کوارکتیشن آئورت در هنگام مراجعه منظم به پزشک کشف می شود. کودکانی که علائمت دارند ممکن است:

  • رانها و پاهای شان سرد تر از دستها و بازوها 
  • فشار خون اندام فوقانی بیش از اندام تحتانی
  • تنگی نفس ، به ویژه هنگام ورزش 
  • خستگی زودرس پاها و لنگیدن هنگام دویدن و ورزش
  • درد قفسه سینه

کوارکتاسیون در کودک

کوارکتاسیون آئورت چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشکان ممکن است. کودکی را با علائم یا نشانه های  کوارکتیشن آئورت به یک متخصص قلب کودکان (پزشکی که در تشخیص و درمان مشکلات قلبی تخصص دارد) ارجاع دهند. متخصص قلب به صداهای قلبی گوش می دهد . نبض ها را لمس می کند و فشار خون را بررسی می کند.

متخصص قلب اکوکاردیوگرافی( آزمایشی که از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از قلب و گردش آن استفاده می کند )انجام می دهد ممکن است آزمایش های دیگری که تصاویر قلب را تولید می کند مانند گرافی قفسه سینه ، آزمایش تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ، یا اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) درخواست کند.  

کوارکتاسیون آئورت باید سریع درمان شود. زیرا می تواند باعث فشار خون بالا و بزرگ شدن قلب شود. همچنین می تواند باعث پارگی آئورت شود که می تواند. بسیار خطرناک و کشنده باشد. کوارکتاسیون آئورت معمولاً اندکی پس از تولد یافت می شود و بلافاصله با جراحی ترمیم می شود.

کوارکتاسیون آئورت

کوارکتاسیون آئورت چگونه درمان می شود؟

کوارکتیشن آئورت با جراحی یا سایر روش ها قابل ترمیم است. یکی از متداول ترین روش ها برای رفع تنگی ، برداشتن قسمت باریک و اتصال مجدد دو انتهای آئورت است.

در بعضی موارد ، پزشکان ممکن است با بالون آنژیوپلاستی نیز کوارکتیشن آئورت را درمان  کنند. در این روش ، یک بالون کوچک از داخل رگ خونی کشاله ران وارد می شود و یک سیم بسیار نازک تا آئورت ، در ناحیه باریک ، فرستاده می شود. وقتی بالون باد می شود ، ناحیه باریک پهن می شود. سپس بالون برداشته می شود. همچنین متخصص قلب ممکن است یک استنت(فنر مخصوصی) را در محل تنگی قرار می دهند تا محل تنگی را پس از عمل باز نگه دارد.

درمان کوارک

بعد از درمان:

بهبود علائم

پس از رفع نقص ، بیشتر علائم کوارکتاسیون آئورت بلافاصله از بین می روند. زیرا انسداد ناشی از این علائم از بین رفته است. بعضی از افراد برای مدتی هنوز فشار خون بالا دارند و ممکن است. برای کنترل آن مجبور به مصرف دارو شوند.

کودکان و نوجوانانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، معمولاً بعد از یک یا دو هفته کاملاً احساس بهتری پیدا می کنند. کسانی که تحت درمان با بالون قرار گرفته اند حتی زودتر ، غالباً طی دو روز ، احساس بهتری دارند.

محدودیت فعالیت

اما پزشکان توصیه می کنند که همه بیماران از انجام برخی از فعالیتهای بدنی پرهیز کنند . به خصوص از بلند کردن اجسام سنگین یا ورزشهایی که می توانند بر قفسه سینه فشار بیاورند بپرهیزند تا بدن زمان کافی برای بهبودی کامل پیدا کند. کسی که فشار خون او بالا است ممکن است مجبور باشد . پرهیزهای خاص خود را تا زمانی که فشار خون پایین نیاید ادامه دهد.

پیگیری های بعد درمان

کودکانی که کوارکتاسیون آئورت را اصلاح کرده اند باید مرتباً به پزشکان مراجعه کنند. گاهی اوقات ، تنگی می تواند پس از جراحی یا درمان گشادی با بالون بازگردد. ویزیت های متخصص قلب و عروق هر سال یا دو سال پس از بهبودی به پزشک اجازه می دهد فشار خون را کنترل کرده و علائم بازگشت کوارکتاسیون آئورت را جستجو کند. 

اگر کودک شما کوارکتاسیون آئورت دارد و یا کوارکتوس را ترمیم کرده است . در صورت مشاهده تنگی نفس ، درد قفسه سینه یا غش کردن با پزشک تماس بگیرید.

به طور کلی ، کودکانی که دچار کوارکتاسیون آئورت شده اند ، می توانند انتظار داشته باشند که پس از درمان زندگی عادی داشته باشند.

دکتر سعید بیطرفان متخصص قلب کودکان و اکوی قلب جنین و کودکان

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2 روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عثمان جمعه ۱۰ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام بچه ام پنج ماهشه قلبش مادر زادی یک رگ ندار دکتر گفته عملش کنین این عمل چجور عملیه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان جمعه ۱۰ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      لطفاً گزارش اکوی فرزندتان را ارسال بفرمایید تا نظرم را عرض کنم 

  • تصویر کاربر حسن جمعه ۳ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتردخترم یک سالگی pdaتوسط دکتربسته شدحین آنژیومتوجه شدبچه من کوارکتاسیون آئورت هم داره گفتن برین ۲سال دیگه بیاین شاید رشدکردامسال بچه م ۶سالشه میگن بایدفنربزارم.توسن ۱۲و۱۷سالگی هم بایداندازه فنرعوض بشه.آیااین عمل آنژیوگرافی خطرناکه؟خواهش میکنم منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان جمعه ۳ تیر ۱( 1 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      لطفاً سوال خود را از پزشک معالج فرزندتان زیرا شکل کوارکتاسیون در بیماران مختلف متفاوت است و ریسک اقدام درمانی در هر بیمار متفاوت است

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم

      کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

  • تصویر کاربر حسن شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.بچه مابعدعمل آنژیوشریان باز دریک سالگی تشخصیص کوارکتاسیون هم داده شددکترش گفت برید۲سال دیگه بیاین شایدرشدکرداما متاسفانه الان۶سالشه بااکوگفتن بایدفنربزارم.اون هم ۳بار.یک بارالان یه بار۱۲سالگی یه بار۱۷سالگی.آقای دکترخواستم بدونم دفعات آنژیو رانمیشه کم کرد وایا عمل خطرناکی هست؟ باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      تعداد دفعات انجام آنژیوگرافی وابسته به شرایط بیمار دارد و گاهی کمتر از سه بار و گاهی بیشتر تکرار میشود

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم

      کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟

      علائم بیماری قلبی در کودکان را بشناسید.

  • تصویر کاربر نوشین یکشنبه ۲۲ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و احترام ..بنده 39 سال سن دارم فرزند دوم را باردار هستم و هفته37 بارداری هستم تا 19 هفتگی تاریخ زایمانم 23تیر بود هفته اما هفته 32 بارداری سونوگرافی وزن جنین را 2175 زد و گفت بچه 10 روز بزرگتر هست.پزشک من رو واسه اکو جنین در37 هفتگی فرستاد منتها چون شکمم بزرگ بود تشخیص برای اکو قلب سخت بود. احتمال کوآرکتاسیون خفیف دادن و گفتن نوزاد رو تا 3روز بعد تولد برای اکو ببرم میخواستم بدونم واقعاامکان تشخیص وجود داشته حدس ایشون درسته یا خیر..ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان یکشنبه ۲۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      در حد حدس بله ممکن است

    2. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان یکشنبه ۲۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      در حد حدس بله ممکن است

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم

      کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟ 

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ظفری پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ... روزتون بخیر ... دخترم بدو تولد پزشک که معاینه اولیه رو انجام داد تشخیص داد که قلبش صدای اضافه داره ... اکو قلب انجام دادیم و مشخص شد دو سوراخ داره و قرص تجویز کردن... الان سه ماه داره ..چند روز پیش برای بار دوم بردم اکو گفتن که سوراخ ها در حال بسته شدن هستن و دیگه دارو رو قط کنم ولی یه رگ همون اطراف سوراخ هست که تنگ هست اینبار قرص پرانول ۱۰ نوشتن ۱۲ ساعتی یک چهارم ... خواستم بدونم تنگی این رگ چطور درمان میشه و اینکه این قرص پرانول برای نوزاد سه ماهه موردی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      سلام و عرض ادب 

      سوال شما بطور کامل در اینستا پاسخ داده شد

  • تصویر کاربر Sss پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشيد … من ٢٥ سالمه و ٣ سال قبل بچه اولم تو رحم در هفته ٣٢ به علت IUGR شديد fd شد… الان باردارم و ٣٣ هفته هستم و ديابت دارم تازگي متوجه انحنا در شريان قلبي شدن و اكو انجام دادم ارسال ميشه خدمتتون… ميخاستم بپرسم نظر شما چيه؟اين اكو يعني بچه مشكل قلبي داره و حتما بايد بعد تولد عمل بشه يا نه ممكنه همه چي درست بشه؟ ميگن همون موقعي ك بچه دنيا بياد عمل بشه
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      با توجه به گزارش اکو فرزند شما در یکی از عروق قلبی تنگی دارد بهتر است فرزندتان در بیمارستانی با امکانات بخش ویژه نوزادان به دنیا بیاید و بعد از تولد اکو شود در این موارد اگر تنگی پیشرفت کند با آنژیوگرافی و بالون زدن مشکل برطرف میشود

    2. تصویر کاربر Sss پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام اقاي دكتر امكان داره وقتي به دنيا بياد كلا مجرا بسته بشه و تنگي ائورت رخ نده و نيازي به هيچ عمل و انژيو نباشه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      احتمال دارد ولی دقیق مشخص نیست

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم

      کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟ 

      دانستنیهای اکوی قلب جنین برای مادران

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مینا جمعه ۱۳ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من پسر ۴سال و نیمه دارم که به خاطر اینکه قلبش تند می زد پیش متخصص قلب بردمش نوار قلب گرفتند گفتند در خطوط اشکالاتی هست اما اکو انجام دادن گفتن اکو خوبه من تصاویر را برای شما می گذارم یه اصطلاح پزشکی گفتند که کلمه جوانی داشت می خواستم بدونم این چیه است ایا خودش با گذشت زمان برطرف می شه یا نه نیاز به دارو دارد می شه در موردش توضیح دهید این ممکنه مادر زادی یا ژنتیکی یا به خاطر اینکه در زمان بارداری خیلی از سونوگرافی استفاده کرده ام باشد از اشعه سونو ممکنه قسمتی از قلبش تشکیل نشده باشه از کم خونی یا تیرویید ممکنه باشه یا نه می شه در مورد مشکلش توضیح بدهید تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام و عرض ادب

      به نظر فرزندتان توسط یک متخصص قلب بزرگسال بررسی شده و هیچ گونه مشکل در گزارش اکو قید نشده پیشنهاد می کنم فرزندتان را یک فوق تخصص قلب اطفال ویزیت  کند

    2. تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام ممنون از پاسختان فقط می خواستم بدونم مواردی که با دستگاه اکو بزرگسالان بررسی می شود با دستگاه اکو کودکان تفاوت دارد یا نه چون ما شهرستان هستیم و اینجا پزشک متخصص قلب اطفال نداره حتما باید پیش این پزشکان ببرم ضروریه یا نه ممنون از شمانوار قلبش چطور بود گفتند مشکل داره اگه اکو خوب باشه نوار قلب اشکالی نداره مشکل داره تشکر
    3. تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اگر مشکلی در قلبش باشد مثلا سوراخ یا هرچه دیگه با دستگاه اکو بزرگسالان تشخیص داده نمی شود یا باید حتما دستگاه اکوی اطفال باشد باهم فرق می کنند یا نه ممنون
    4. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      باسلام 

      دستگاه ها با هم خیلی فرقی نداره ولی تخصص قلب بزرگسال  با فوق تخصص قلب اطفال خیلی فرق داره 

      نوار قلب فرزندتان را ارسال بفرمایید در اکو مشکلی گزارش نشده

      پیشنهاد می کنم . این مقالات رو مطالعه بفرمایید . اگر سوالی بود پاسخگو هستم.

      علائم بیماری قلبی در کودکان چگونه است؟ 

      درمان تپش قلب در کودکان + علل و علائم 

      علت تپش قلب ناگهانی در کودکان و اقدامات اولیه

    5. تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام تشکر
    6. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان جمعه ۱۳ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      با سلام

      این نوار قلب کامل نیست ولی در همین مقدار هم نرمال است

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر میثم جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    سلام. بچه ما ۳روزه به دنیا اومده. اکو گرفتن. میگن یه طرف قلبش قوس آئورت تنگ هست و سمت چپ قلبش کوچیکه. الان بچه خوبه و چند سونو رفتیم قبل زایمان همه میگفتن خوبه. ولی دکتر میگه قلبش باید عمل بشه. مشهد بیمارستان امام رضا بستریه. میشه راهنمایی کنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان جمعه ۳ دی ۰( 2 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      مشکل قلب فرزندتان خیلی جدی و خطرناک است حتما نیاز  به درمان دارد برای بارداری بعدی واجب است 18 هفتگی اکو قلب جنین انجام بشود

      پیشنهاد می کنم این مقالات رو مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم

      کوارکتاسیون آئورت در قلب کودکان چیست؟ 

      دانستنیهای اکوی قلب جنین برای مادران

  • تصویر کاربر مادر شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید پسر من قلبش سوراخ هست و تنگی خفیف دریچه ای داره تا الان که سه ماهه هست ختنه نشده میخواستم ازتون بپرسم مشکلی نیست اگر ختنه اش کنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش)

      سلام و عرض ادب

      اگر قرار است بزودی اقدام درمانی برای فرزنتان انجام شود بهتر است بعد از ترمیم کامل این اقدام را انجام دهید در غیر این صورت حتما از پزشک قلب وی کسب تکلیف کنید چون نوع سوراخ در قلب و شدت تنگی در تصمیم به این کار دخالت دارد.

       

  • تصویر کاربر میگل شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام
    در هفته ۲۲ بارداری هستم و با در خواست پزشک اکو قلب جنین انجام دادم دکتری که اکو انجام داد همراه یک متخصص قلب بود و در گزارش قطر دریچه آئورت را ۲.۷ م م تشخیص دادن و جریان مطلاطم پر آئورت، و همچنین تسلط قلب راست فقط بهم گفتن ۳ هفته بعد تکرار بشه و توضیح خاصی ندادن ،
    بنظرتون باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان پنجشنبه ۱۳ آبان ۰( 2 سال پیش)

      اسلام و عرض ادب

      لطفا تصویر گزارش اکو خود را ارسال فرمایید. تا نظرم را عرض کنم

      پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه بفرمایید اگر سوالی بود پاسخگو هستم.

      دانستنیهای اکوی قلب جنین برای مادران 

      تفسیر جواب اکوی قلب جنین چگونه است ؟

    2. تصویر کاربر میگل شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام عکس اکو را براتون فرستادم
    3. تصویر کاربر دکتر سعید بیطرفان شنبه ۱۵ آبان ۰( 2 سال پیش)

      اسلام و عرض ادب

      البته من زبان گزارش اکو را نمی دانستم ولی با توجه به اصطلاحات علمی مشخص عرض می کنم.

      عدد2.7 م م برای دریچه آئورت در این سن بارداری نرمال است ولی در نتیجه اکو نوشته مشکوک به کوارکتاسیون آئورت هستند که اگر طرف راست قلب از حالت نرمال غالب تر باشد نیاز به بررسی بیشتر دارد.

      باید در سیر بارداری و بررسی اکو های بعدی تشخیص دقیق مشخص شود.

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

تهران، پاسداران، بین بوستان نهم و دهم، ساختمان بوستان، پلاک ۲۹۷، طبقه دوم، واحد ۳۶

ساعات کار مطب

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی۱۶

شماره تماس

۰۲۱-۲۲۷۹۲۶9۴ - ۰۲۱-۲۲۷۹۲481

پرسش از دکتر