برای تعیین وقت تماس بگیرید : 021-22792481
برای تشکیل قلب جنین چه بخوریم؟

برای تشکیل قلب جنین چه بخوریم؟

سوالی که برای بسیاری از مادران باردار پیش می آید این است که آیا خورد و خوراک بر روی تشکیل قلب جنین تاثیر دارد و یا خیر؟ در این مقاله در ارتباط با مواد غذایی که بر رشد قلب جنین تاثیر دارد صحبت شده است.

چه عواملی بر رشد قلب جنین من تأثیر می گذارد؟

همانطور که اکثر بانوان باردار می دانند، مواردی هستند که وجود آن ها می تواند بر سلامت رشد قلب جنین شما اثر بگذارد. این موارد عبارتند از:

عوامل موثر بر سلامت جنین

بهترین غذاها برای سلامت جنین کدامند؟

زنان باردار باید به طور منظم رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزیجات برگ دار و پروتئین های بدون چربی مصرف کنند. با این حال، در برخی موارد، مادران باردار ممکن است بر غذاهای غنی از مواد معدنی و مغذی تأکید کنند. مهمترین مواد معدنی که به طور قابل توجهی بر رشد قلب جنین تأثیر می گذارد کلسیم، مس، فسفر و تیامین است. 

شیر سرشار از کلسیم است. و می‌توان آن را روزانه به ترتیب 1000 و 700 میلی‌گرم مصرف کرد. روزانه حداقل 1 میلی گرم بادام هندی، لوبیا چشم بلبلی بخورید، زیرا منبع خوبی از مس هستند. در نهایت، حدود 1.4 میلی گرم جو، بیشتر نخود فرنگی و گوشت بخورید. محصولات گوشتی منبع غنی تیامین هستند.

بهترین غذاها برای سلامت جنین

غذاهای مقوی برای تشکیل قلب جنین

اگر شما محتاطانه غذا می خورید. نیازی نیست که شما را موعظه کرده و اخطار دهم، اما اگر در مورد رژیم غذایی و تغذیه خود بی پروا هستید. مایلم توجه شما را به سمت تغذیه سالم جلب کنم. در حالی که برخی از غذاها در رابطه با رژیم بارداری کاملاً بدون هیچ گونه منعی هستند. غذاهای خاصی وجود دارند که قلب کودک شما را سالم و قوی می کنند، مانند:

1- رژیم سبزیجات

سبزیجات سبز از ضروریات دوران بارداری هستند. سبزیجات سبز دارای مقدار زیادی مواد مغذی هستند. به این معنی که می توانید نیاز روزانه ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر خود را از آنها دریافت کنید. می توانید آنها را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. سبزیجات خود را به هر شکل مایلید تهیه و آماده کنید و آنها را به هر شکلی که دوست دارید بخورید. با این حال، قبل از مصرف سبزیجات سبز خام با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است برخی از زنان به دلایل بهداشتی خاصی مجاز به خوردن سبزیجات خام نباشند.

2- لبنیات را در رژیم خود قرار دهید

شما باید شیر، پنیر، ماست و سایر لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه این مواد غذایی منبع عالی کلسیم هستند. که برای رشد قلب جنین شما از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما شیر پاستوریزه مصرف کنید. با این حال، اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید، ممکن است ایده عاقلانه ای باشد که به جایگزین های لبنی دیگر مانند شیر بادام روی بیاورید. برای سایر گزینه ها می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

3- آجیل بخورید

آجیل برای قلب کودک در حال رشد شما عالی است. می توانید بادام، بادام هندی، گردو، پسته و سایر مغزها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. می‌توانید آن‌ها را در سالاد، پودینگ، اسموتی، پاستا و سایر مواد غذایی خود اضافه کنید. می توانید آنها را با کمی نمک و روغن تفت دهید و به عنوان یک میان وعده سالم نوش جان کنید. اطمینان حاصل کنید که آجیل را در مقادیر متوسط مصرف می کنید. نه یکباره. مصرف را در طول روز پخش کنید. همچنین خیساندن آجیل توصیه می شود.

مصرف آجیل مناسب برای قلب جنین

4- غذا های پر پروتئین مصرف کنید

غذاهای غنی از پروتئین برای یک زن باردار و همچنین برای کودک در حال رشد او ضروری است. مرغ، گوشت بدون چربی، بوقلمون، ماهی و … گزینه های خوبی برای پروتئین برای افراد غیر گیاهخوار هستند و عدس، حبوبات، پنیر و … گزینه های خوبی برای خانم های گیاهخوار هستند. پروتئین ها مملو از اسیدهای آمینه هستند و همچنین به عنوان واحد های سازنده برای رشد کودک شما عمل می کنند.

5- غلات کامل را به رژیم خود اضافه کنید

غلات کامل مانند گندم، جو، چاودار، برنج و سایر غلات از این قبیل برای سلامت قلب مفید هستند. شما باید این گزینه های سالم تر را به جای مواد غذایی آرد تصفیه شده جایگزین کنید. شما باید غلات فرآوری نشده، کامل و صیقل نخورده را انتخاب کنید زیرا برای شما و کودکتان سالم تر هستند. شما می توانید غذاهای مختلفی را با استفاده از غلات کامل بر اساس سلیقه خود درست کنید.

اگرچه مواد غذایی ذکر شده فوق العاده ایمن هستند و می توانند به رژیم غذایی روزانه شما اضافه شوند، اما اگر از بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، تیروئید و غیره رنج می برید. باید قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی مراقب باشید. پیشنهاد می کنیم قبل از ایجاد هر گونه تغییر، با پزشک خود مشورت کنید.

غذاهای مفید برای قلب جنین

غذاهایی که رشد قلب جنین را کاهش می دهند

 تغذیه جنین در حال رشد شما با تغذیه شما مرتبط است. این بدان معنی است که هر چیزی که می خورید روی کودک شما نیز تأثیر می گذارد. در حالی که برخی از مواد غذایی وجود دارد که ثابت شده برای رشد قلب کودک شما مفید است.  موارد هم وجود دارد که بر آن تأثیر منفی بگذارند.

موارد زیر برخی از مواد غذایی است که باید از آنها اجتناب کنید یا آنها را تحت کنترل داشته باشید:

1- میزان سدیم مصرفی خود را در نظر بگیرید و آن را زیر 3 گرم در روز نگه دارید.

2- اطمینان حاصل کنید که کلسترول دریافتی شما بیش از 300 میلی گرم در روز نباشد.

3- بیش از 30 درصد چربی را به رژیم روزانه بارداری خود اضافه نکنید. چربی های سالم را هدف بگیرید.

4- از مونوسدیم گلوتامات یا MSG اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به مشکلات رشد جنین شود.

5- مصرف کافئین خود را محدود کنید.

مطالب مرتبط

دیابت در مادر و اثر بر رشد قلب جنین 

دانستنیهای اکوی قلب جنین برای مادران

فهرست مطالب

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2 روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
تماس با ما

با ما در تماس باشید

آدرس مطب

تهران، پاسداران، بین بوستان نهم و دهم، ساختمان بوستان، پلاک ۲۹۷، طبقه دوم، واحد ۳۶

ساعات کار مطب

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی۱۶

شماره تماس

۰۲۱-۲۲۷۹۲۶9۴ - ۰۲۱-۲۲۷۹۲481

پرسش از دکتر